11 Eylül 2009 Cuma

tebrizli şems diyor ki..;

tebrizli şems hazretleri ile mevlana rumi hazretleri arasındaki diyaloğu anlatan çok kitap okudum son günlerde. herbirinde ayrı bir perspektiften bakılıyordu bu ikilinin ateş olup yanmasına.

insanın Allah için birbirini sevmesi böyle bişey olsa gerek. şaşırıp kalıyorsun okudukça, öğrendikçe! işte o okuduğum kitaplardan birinde geçen bi parağraf var, benim diyecek adamı yere serebilecek düzeyde;

"Hakk'ın karşına çıkardığı değişimlere direnmek yerine, teslim ol. Bırak hayat sana rağmen değil, seninle beraber aksın. “düzenim bozulur, hayatım alt üst olur” diye endişe etme. Nereden biliyorsun hayatın altının üstünden daha güzel olmadığını..?"

sözün bittiği yer, işte tam burası...

2 yorum:

  1. Kadercilik mi dersin, tam tevekkül mü? Su akar yatağını bulur diyenler de var buna.. Sakin ol, teslim ol, direnme.. İtaat et kurtul derdi bir arkadaşım...

    "Ufaktan yazıyorum" demişsiniz ama galiba pek azını paylaşıyorsunuz...

    YanıtlaSil
  2. bi kaç günlük bi emeğin sonucu burası, uzun soluklu bir koşunun ilk adımı gibi, yazıyorum ufaktan, yaşıyorum ufaktan... takip ediniz, ve yorumlayınız, olur mu?

    YanıtlaSil